| Laura Cantrells Stimme wurde mit der von Kitty Wells und 
      ihre Songtexte mit denen von Dolly Parton verglichen. Diese Einflüsse 
      -- und auch George Jones und Emmylou Harris -- mögen sich zwar auf 
      ihrem Debütalbum Not the Tremblin' Kind bemerkbar machen, aber Cantrell 
      klingt eher nach der in Nashville aufgewachsenen und in Brooklyn lebenden 
      modernen Country-Traditionalistin, die sie nun einmal ist. Ein begeisterter 
      und darüber hinaus auch noch kenntnisreicher Fan: Sie ist seit Jahren 
      Gastgeberin der legendären Radiosendung Radio Thrift Shop am Samstagnachmittag, 
      die von dem Sender WFMU in der Region New York ausgestrahlt wird, ebenso 
      hat sie die Begleittexte zu den Alben von Tammy Wynette geschrieben. Cantrell bringt ihre Erfahrung und ihre guten Beziehungen mit ins Studio, 
        ebenso eine ganze Reihe von Musikern, (Ex-dB Will Rigby am Schlagzeug, 
        die New Yorker Gitarristen Jay Sherman-Godfrey und Jon Graboff), zusätzlich 
        Songs von Robert McCreedy (das herzzerreißende "Two Seconds" 
        der Volebeats), von George Usher (Beat Rodeo), Amy Allison und Joe Flood, 
        zu denen dann auch noch drei eigene Melodien hinzukommen. Cantrells Stimme 
        ist ein zartbesaitetes Instrument, umso ergreifender ist sie an einigen 
        Stellen, wie bem Titelsong, bei dem man ständig darum betet, dass 
        diese Stimme nicht zerbrechen möge. Cantrells Name wird vielleicht 
        nie am Grand Ole Opry in Nashville prangen, aber die Bretter, die die 
        Welt bedeuten, werden sich wohl fühlen, wenn sie auf ihnen steht. 
       Randy Silver, Amazon.de-Redaktion | 
   
    | Laura Cantrell's debut album, Not the Tremblin' Kind, is a mix of originals 
        and covers by little known yet superb songwriters like George Usher, Joe 
        Flood, Amy Allison, and the Volebeats' Bob McCreedy -- resulting in an 
        evocative blend of neo-traditionalist country. As a singer, Cantrell doesn't 
        have the pipes of a someone like Lucinda Williams, but, like Merle Haggard, 
        her clear and simple way with a tale or sentiment leaves the listener 
        hanging on every word. Cantrell's own "Queen of the Coast" tells 
        the story of a female country singer from a bygone era who stands toward 
        the back of a stage while her man basks in the spotlight. (Think Bonnie 
        Owens: The mandolin line even slyly echoes one-time husband Haggard's 
        signature "I Am a Lonesome Fugitive.") The era the song nods 
        to is also expressive of Cantrell's sound, which is of clearly different 
        stock than the high drama of alt-country young lion Neko Case or the good-natured 
        folkyness of predecessor Nanci Griffith. Rather, Cantrell's music echoes 
        a truck-stop jukebox circa the 1950s or '60s and such woman pioneers as 
        Kitty Wells. Also, Cantrell's work as a DJ at famed free-form station 
        WFMU allowed her to cull the finest tracks that crossed her turntable, 
        and her ear for the right tunes to cover is clearly evident. On her heart-piercing 
        take on the Volebeats' "Two Seconds," her plaintive voice is 
        used to excellent effect, driving home the primary sentiment, "Two 
        seconds of your love is all I need of you/two seconds of your time, that's 
        enough to say we're through/two beats of your heart is enough to know 
        we'll never part." Another great cover is Amy Allison's "Whiskey 
        Makes You Sweeter," which Cantrell delivers with the poise of a woman 
        who won't make the same mistake twice -- rather than the sloppy, temporary 
        regret the song might suggest. Solid production by World Famous Blue Jays 
        member Jay Sherman-Godfrey and strong musicianship make this first-class, 
        enduring Americana -- with one foot in the past and an eye towards the 
        future.  (by Erik Hage, AMG) |